Külföldre utazik? Üzletemberként sikeres tárgyalásokat kíván folytatni? vagy csak egyszerűen érdeklődik más országok, más népek kultúrája iránt?
A Passport sorozat segítségével megismerheti egy-egy ország szokásait és hagyományait, elkerülheti a kulturális buktatókat, megérteti az adott nép értékrendjét és gondolkodását, sikerrel folytathat üzleti tárgyalásokat.
Kinek ajánljuk ezt a könyvet? Üzletembereknek, a bármilyen okból külföldre látogatóknak, mindenkinek, aki érdeklődik más népek kultúrája, hagyományai és szokásai iránt.
A Passport sorozat Kína számos gyakorlati tudnivalót és máshol nehezen megszerezhető információt tartalmaz a japán tárgyalási stílusról, Japán üzleti életéről, etikettjéről, kormányzatáról, munkahelyi körülményeiről a külföldiekkel szembeni viselkedésről, a hagyományokról és szokásokról.
Ajánló
Az ADOC-Semic Kft. kiadásában jelent meg a 92 oldalas ismertterjesztő könyvecske, ami a Passport sorozat része. Az eredeti könyv 1997-ben jelent meg Jenny Li tollából, aki 1986-tól az Amerikai Egyesült Államokban él, ezt aktualizálták a magyar fordításban a 2000-es évek statisztikai adataival. A fordítást Bárány István készítette.
A könyv összesen huszonöt témát ölel fel, amit ugyanennyi illusztráció színesit. A fejezetek további kisebb témákra vannak osztva, így gyorsan lehet keresni a könyvben. A könyv sok mindenre kitér, így az általános földrajzi adatok, viselkedéskultúra, ünnepek, számmágia és szokásokon kívül az üzleti élet, a tárgyalások, az üzleti vacsorák és kommunikációban próbál eligazítást nyújtani.
A sok téma miatt mindenből van ez kicsi, hosszabban egyik sem kerül kifejtésre, viszont kiindulási alapnak megfelelő, hogy a könyv elolvasása után már bátran vághassunk bele a bővebb vagy éppen az önálló felfedezésbe.
Pozitív:
Érdekes olvasmány az 1990-as évek végi kínai üzleti életéből. Az általánosan információkon és hagyományokon kívül már sok mindent elavult.
Negatív:
Aktuális információkhoz érdemesebb frissebb könyvet olvasni a témában.
Ajánlás:
Akiket röviden érdekelnek a kínai szokások és az 1990-es évek végi üzleti etikett.
Szerintem: 3.5/5.0
Címkék:
Kína, üzleti kommunikáció, 2001
Írta: KACS